We willen u graag zo goed mogelijk van dienst zijn en beantwoorden hieronder de meest gestelde vragen rondom de thema's zoeken, bestellen, levering, retourneren en reclameren.
Inkooplijsten - Hier kunt u inkooplijsten aanmaken, wijzigen en verwijderen. Inkooplijsten zijn handig voor artikelen die u regelmatig koopt. Zo hoeft u bij een volgend bezoek aan Mercateo de artikelen niet opnieuw te zoeken, maar kunt u ze eenvoudig vanuit uw inkooplijst bestellen. Indien uw bedrijf gebruik maakt van de Multi-User functionaliteit, dan kunnen inkooplijsten ook voor andere gebruikers in de inkoophiërarchie vrijgegeven worden.
Inkooplijsten - Hier kunt u inkooplijsten aanmaken, wijzigen en verwijderen. Inkooplijsten zijn handig voor artikelen die u regelmatig koopt. Zo hoeft u bij een volgend bezoek aan Mercateo de artikelen niet opnieuw te zoeken, maar kunt u ze eenvoudig vanuit uw inkooplijst bestellen. Maakt uw bedrijf gebruik van een inkoophiërarchie en bent u de hoofdbeheerder van het bedrijfsaccount, dan kunt u uw inkooplijsten ook voor alle andere gebruikers in deze inkoophiërarchie vrijgegeven.
Bestelarchief - Hier vindt u een overzicht van al uw bestellingen en PDF facturen terug. U kun elke bestelling in detail bekijken, de goederenontvangst boeken, herhaalbestellingen plaatsen, retour/reclamatie aanvragen indienen én uw bestelarchief als Excel-bestand exporteren en analyseren naar productgroepen, kostenplaatsen en inkopers.
Kostenplaatsen/-soorten - Hier voegt u kostenplaatsen en -soorten toe en kunt u deze toewijzen aan andere gebruikers. Op de preview-pagina van de bestelling kunnen deze kostenplaatsen en -soorten aan artikelen toegewezen worden. Hiermee specificeert u uw facturen van Mercateo, waardoor deze direct goed geboekt kunnen worden in de financiële administratie.
Instellingen - Hier specificeert u de algemene rechten voor andere gebruiker in de inkoophiërarchie, zoals het wel of niet verplicht stellen van het toevoegen van kostenplaatsen, kostensoorten en inkoopordernummers.
Adressen - Hier ziet u een overzicht van uw bedrijfsgegevens, bestaande uit factuur- en afleveradressen. U kunt nieuwe adressen toevoegen en bestaande adressen wijzigen, indien u hiertoe gemachtigd bent door de beheerder van het bedrijfsaccount.
Mijn profiel - Uw profiel bestaat uit uw naam, gebruikersnaam, e-mailadres en telefoonnummer. U kunt hier uw profiel aanpassen, uw wachtwoord wijzigen en selecteren wie uw plaatsvervanger wordt voor het ontvangen en beantwoorden van bestelaanvragen in het geval van afwezigheid.
Gebruikers / Hiërarchie - Hier ziet u de gebruikers die onder u in de inkoophiërarchie geplaatst zijn. Een inkoophiërarchie is eenvoudig te implementeren voor alle afdelingen in uw organisatie. Medewerkers kunnen zo efficiënt zelf bij Mercateo inkopen en alle bestellingen worden onder één klantnummer gebundeld. Bestellingen worden volgens uw goedkeuringsinstellingen automatisch vrijgegeven of ter goedkeuring aan de juiste persoon per e-mail gestuurd, welke deze met één klik kan goedkeuren, afkeuren of wijzigen.
Bestelaanvragen - Hier ziet u bestelaanvragen die door u goedgekeurd moeten worden of die op goedkeuring door een andere gebruiker lager in de inkoophiërarchie wachten.
Account verwijderen - Voor het verwijderen van uw 'Mijn Mercateo'-account neem contact op met onze klantenservice. Houd er rekening mee dat uw gegevens, zoals inkooplijsten en bestelarchief, verloren gaan en na uitschrijving niet kunnen worden hersteld. Wij vinden het fijn als u ook uw reden van uitschrijving vermeldt, zodat wij onze diensten kunnen verbeteren.
Profiel bewerken - Klik op 'Profiel bewerken' om uw aanspreektitel, naam, e-mailadres en telefoonnummer te wijzigen. Na het doorvoeren van de wijzigingen klik op 'Opslaan’.
Wachtwoord wijzigen - Klik op 'Wachtwoord wijzigen' om uw wachtwoord veranderen. Voer op de volgende pagina uw oud en nieuw wachtwoord in en klik op 'Opslaan’.
Plaatsvervanging activeren / beëindigen - Bij ziekte of bij een langere afwezigheid kunt u definiëren wie uw plaatsvervanger wordt voor het beantwoorden van bestelaanvragen. Klik hiervoor op 'Plaatsvervanger selecteren' en selecteer op de volgende pagina de gewenste gebruiker. De plaatsvervanger wordt automatisch op de hoogte gesteld over nieuwe taken. Alle gebruikers binnen uw account kunnen als plaatsvervanger aangewezen worden.
U kunt een plaatsvervanger verwijderen door op 'Plaatsvervanging beëindigen' te klikken. De gebruiker wordt hier niet automatisch over geïnformeerd.
Inloggen mislukt? - Controleer of uw gebruikersnaam en wachtwoord juist zijn ingevoerd. Kunt u nog steeds niet inloggen of bent u uw inloggegevens vergeten? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten’. Op de volgende pagina kunt u uw e-mailadres invoeren. Klik op 'Versturen’ en u ontvangt een e-mail met uw gebruikersnaam en een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.
Uitloggen - Ga op mercateo.be rechtsboven naar ‘Mijn Mercateo’ en klik op ‘Uitloggen’. U kunt niet uitloggen? Probeer dan eens uw cookies te verwijderen bij Internetopties. Lukt dit niet, neem dan contact op met onze klantenservice.
Afwijkend e-mailadres voor facturen - Heeft u een centraal e-mailadres voor de ontvangst van facturen (bijv. uw boekhouding), voer dan dit e-mailadres onder 'Afwijkend e-mailadres voor facturen' in. Laat u dit veld leeg, dan ontvangen gebruikers de facturen en betalingsherinneringen voor hun bestellingen zelf. U kunt per adres een ander e-mailadres voor facturen opgeven.
Contactpersoon opgeven - Bij elk adres kunt u optioneel een contactpersoon opgeven. Is geen contactpersoon opgegeven, dan worden de betreffende gebruikers automatisch als contact voor hun bestellingen gebruikt.
Adressen toewijzen aan gebruikers - Ga naar de tab 'Adressen' en klik achter het betreffende adres op de drie blauwe puntjes. Selecteer nu 'Toewijzen' en leg vast welke gebruikers dit adres mogen gebruiken.
Kostenplaats/-soort toewijzen aan gebruikers - Klik bij de betreffende kostenplaats/-soort op de drie blauwe puntjes en kies 'toewijzen'. Selecteer nu welke gebruikers deze kostenplaats/-soort mogen gebruiken.
Kostenplaatsen/-soorten verplicht stellen - Log in op 'Mijn Mercateo’ en ga naar de tab 'Instellingen’. Plaats een vinkje bij 'Kostenplaatsen zijn verplicht' en/of 'Kostensoorten zijn verplicht' en klik op 'Opslaan'.
Inkoopordernummers toevoegen aan uw bestelling - Op de preview-pagina van uw bestelling kunt u een intern inkoopordernummer toevoegen als referentie. Voer hiervoor bij 'Optionele gegevens' uw inkoopordernummer toe en klik op 'Bestelling verzenden'. Het ingevoerde nummer vindt u terug in alle gerelateerde communicatie, op de factuur en in uw bestelarchief.
Gebruikers toevoegen / Inkoophiërarchie aanmaken - Klik op 'Nieuwe gebruiker’. Voer op de volgende pagina de gegevens in en klik op 'Opslaan'. De gebruiker ontvangt per e-mail alle toegangsgegevens en wordt in de inkoophiërarchie direct onder u geplaatst. Versleep de gebruiker nu via drag-&-drop naar de gewenste positie of klik op de gebruikersnaam en selecteer een nieuwe goedkeurder.
Gebruikers verwijderen - Klik achter de gebruikersnaam op de drie blauwe puntjes en selecteer 'Verwijderen'. Bevestigt u deze keuze, dan heeft de gebruiker geen toegang meer tot uw bedrijfsaccount. Gebruikers die onder deze verwijderde gebruiker in de inkoophiërarchie geplaatst waren, worden automatisch aan de eerstvolgende hoger-gepositioneerde gebruiker toegewezen.
Gebruikers verplaatsen - Klik rechtsboven op 'Hiërarchie' en versleep gebruikers via drag-&-drop naar de gewenste positie of klik op de gebruikersnaam en selecteer een nieuwe goedkeurder.
Adressen toewijzen - Klik achter de gebruikersnaam op de drie blauwe puntjes en selecteer 'Instellingen' en 'Adressen'. Hier selecteert u de factuur- en afleveradressen die de gebruiker mag gebruiken. Wilt u adressen aan meerdere gebruikers toewijzen, ga dan naar de hoofd-tab 'Adressen' en klik achter het adres op de drie blauwe puntjes. Selecteer 'Toewijzen' en voeg de gebruikers toe.
Kostenplaatsen/-soorten toewijzen - Klik achter de gebruikersnaam op de drie blauwe puntjes en selecteer 'Instellingen' en 'Kostenplaatsen/-soorten'. Hier selecteert u de Kostenplaatsen- en soorten die de gebruiker mag gebruiken. Wilt u Kostenplaatsen- en soorten aan meerdere gebruikers toewijzen, ga dan naar de hoofd-tabs 'Kostenplaatsen’ en 'Kostensoorten’ en klik op de drie blauwe puntjes. Selecteer 'Toewijzen' en voeg de gebruikers toe.
Budget en goedkeuringsvoorwaarden toewijzen - Klik achter de gebruikersnaam op de drie blauwe puntjes en selecteer 'Instellingen' en 'Goedkeuringsinstellingen'. Hier definieert u of bestellingen altijd handmatig of automatisch volgens een bepaald budget per artikel, bestelling, maand, kwartaal en/of jaar goedgekeurd worden. Bij handmatige goedkeuring of bij overschrijding van budget, ontvangt de eerstvolgende hoger-gepositioneerde gebruiker de bestelaanvraag per e-mail om deze goed of af te keuren.
Aanmaken van adressen, kostenplaatsen/-soorten en gebruikers toestaan - Klik achter de gebruikersnaam op de drie blauwe puntjes en selecteer 'Instellingen' en 'Rechten'. Plaats een vinkje bij de rechten die de gebruiker mag hebben en klik op 'Opslaan'.
Goederenontvangst voor alle bestellingen boeken (bij een centrale ontvangst locatie) - Klik achter de gebruikersnaam op de drie blauwe puntjes en selecteer 'Instellingen' en 'Rechten'. Plaats een vinkje bij 'centrale goederenontvangst voor alle bestellingen boeken' en klik op 'Opslaan'. De gebruiker ziet nu in zijn bestelarchief alle bestellingen van alle gebruikers binnen uw bedrijfsaccount. Hij kan voor deze de goederenontvangst bevestigen en zo automatisch uw boekhouding en de bestellers informeren.
Views toewijzen - Klik achter de gebruikersnaam op de drie blauwe puntjes en selecteer 'Instellingen' en 'Views'. Hier selecteert u de View en de gekoppelde assortimentsinstellingen waarvoor de gebruiker geautoriseerd is.
Bestelaanvragen goedkeuren / afkeuren - Log in op 'Mijn Mercateo’ en ga naar de tab 'Bestelaanvragen' om deze goed of af te keuren. Voordat u een bestelaanvraag goedkeurt kunt u klikken op 'Bewerken' om het afleveradres, het inkoopordernummer, de kostenplaats/-soort te wijzigen. Keurt u een bestelaanvraag af, dan kunt u in het opmerkingenveld de reden vermelden. De aanvrager ontvangt automatisch een bericht over de goedkeuring, eventuele wijzigingen of de afkeuring. Is een bestelling afgekeurd, kan de aanvrager in de afkeurings-mail op 'Bestelaanvraag wijzigen' klikken en de bestelaanvraag corrigeren om deze opnieuw het goedkeuringsproces in te laten gaan.
Bestelaanvragen goedkeuren / afkeuren bij afwezigheid - Bij afwezigheid (ziekte, verlof) kunt u een plaatsvervanger definiëren voor het beantwoorden van bestelaanvragen. Log hiervoor in op 'Mijn Mercateo’, ga naar 'Mijn profiel’ en klik op 'Plaatsvervanger selecteren'. Selecteer een gebruiker en deze ontvangt nu automatisch alle bestelaanvragen die voor u bestemd waren.
Bestelaanvragen lager in de inkoophiërarchie - Bestelaanvragen die lager in uw gedeelte van de inkoophiërarchie op goedkeuring door een andere gebruiker wachten, kunt u ook zien, bewerken, goed- en afkeuren. Dit is handig in het geval van onverwachte afwezigheid van de originele goedkeurder. Beweeg met de cursor over de ‘i’, om de goedkeurder te zien. Deze ontvangt per e-mail updates over uw acties voor zijn bestelaanvragen.
Hiërarchie voor het goedkeuren van bestelaanvragen - Per gebruiker kan toegewezen worden of bestellingen altijd handmatig of automatisch volgens een bepaald budget goedgekeurd worden. Heeft u meerdere gebruikers onder zich in de hiërarchie staan, dan bent u voor hun bestellingen de budgethouder. Gaan deze bestellingen boven uw budget, dan worden deze automatisch aan de eerstvolgende hoger-gepositioneerde gebruiker voorgelegd, die wederom een maximale budgetverantwoordelijkheid heeft. Het kan daarom wel voorkomen dat één bestelaanvraag door meerdere goedkeurders afgehandeld moet worden.
U machtigt gebruikers om de goederenontvangst voor alle bestellingen te boeken door achter de gebruikersnaam op de drie blauwe puntjes te klikken. Selecteer dan 'Instellingen' en 'Rechten' en plaats een vinkje bij 'centrale goederenontvangst voor alle bestellingen boeken' voordat u klikt op 'Opslaan'.
Let op - Uw boekhouding wordt alleen geïnformeerd indien u per factuuradres een afwijkend e-mailadres voor facturen heeft opgegeven.
Klik hieronder op de kopjes en bekijk de screencast waarin uitgelegd wordt hoe de zoekfunctie van Mercateo werkt.
Zoekresultaten kunnen ook beperkt worden door het invoeren van een prijsrange, bijvoorbeeld kopieerpapier van €10 tot €25. U kunt ook een aanvullend zoekwoord toevoegen, zoals 'eco’, waarmee alle reeds getoonde zoekresultaten verder doorzocht worden.
Om Mercateo Cluster te gebruiken, gaat u op de zoekresultatenpagina links naar 'Functies’ en vinkt u de optie 'Cluster’ aan. Gebruik de zoekfilters bovenaan de pagina om de zoekopdracht verder te verfijnen of voer een specifieke zoekopdracht bij de zoekbalk in. Selecteer vervolgens alle artikelen die gelijkwaardig zijn en aan uw eisen voldoen. Dit cluster kunt u een eigen naam geven door bij 'Cluster-naam' op het grijze icoontje te klikken en een naam in te voeren. Klik rechts op de pagina op het groene winkelwagen-icoon en U voegt het gehele cluster toe aan uw winkelwagen. Mercateo berekent in de winkelwagen automatisch de beste combinatie van prijs, levertijd en het aantal deelleveringen.
Om u een zo groot mogelijk assortiment aan te kunnen bieden maakt Mercateo gebruik van verschillende gespecialiseerde magazijnen. Artikelen zijn daarom soms ook bij meerdere magazijnen en met verschillende voorwaarden bestelbaar (zoals: prijs, verzendkosten, levertijd, minimum bestelhoeveelheid en retourvoorwaarden).
Ontbreken productgegevens om te kunnen beoordelen of een product aan uw eisen en wensen voldoet, neem dan contact op met de klantenservice.
2. Artikelen selecteren - Zoek de artikelen bij elkaar die u wilt bestellen. Meer informatie over het zoeken naar artikelen en het filteren van de zoekresultaten vindt u onder 'Zoeken' boven aan deze pagina. Klik op de knop 'Aan winkelwagen toevoegen’ om een gekozen artikel in uw winkelwagen te plaatsen. Artikelen in uw winkelwagen zijn niet voor u gereserveerd! Meer informatie hierover vindt u onder het kopje 'Zijn de artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd?' bij 'Veelgestelde vragen'.
3. Bestelling afronden - Ga rechtsboven naar uw winkelwagen om de inhoud te bekijken en klik op 'Bestelling afronden’. Selecteer op de volgende preview-pagina uw factuur-/afleveradres en uw gewenste betaalwijze. U kunt hier ook de code van een waardebon invullen én uw inkoopordernummer en kostenplaatsen-/soorten toevoegen. Controleer alle gegevens en klik op 'Bestelling verzenden’.
4. Ontvangstbevestiging - Nadat u de bestelling verzonden heeft, ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres een bevestiging over de ontvangst van uw bestelling. U ziet de gegevens van uw bestelling nu ook onder 'Mijn Mercateo’ in uw 'Bestelarchief’. Ziet u een fout in uw gegevens? Neem dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact op met de klantenservice!
5. Verzendbevestiging - Nadat uw bestelling het magazijn verlaten heeft ontvangt u een verzendbevestiging. Meer informatie over het verzendproces vindt u onder het onderdeel 'Verzending & Levering' op deze pagina.
Let op - In uitzonderlijke gevallen is het niet mogelijk een bestelling te annuleren. Dit staat dan ook al op de productdetailpagina van het betreffende artikel vermeld.
Maakt uw bedrijf gebruik van een inkoophiërarchie en bent u de hoofdbeheerder van het bedrijfsaccount, dan kunt u uw inkooplijsten ook voor alle andere gebruikers in de inkoophiërarchie beschikbaar maken door te klikken op 'Inkooplijst vrijgegeven'.
Vinkt u 'Kostenplaatsen verplicht maken' en 'Kostensoorten verplicht maken' aan, dan worden dit verplichte velden tijdens het afronden van elke bestelling. U kunt hier ook een standaardkostenplaats bepalen.
Het is ook mogelijk om te kiezen voor de optie 'Zonder optimalisatie’. Deze optie gaat uit van uw eigen oorspronkelijke selectie. Hier kiest u bijvoorbeeld opzettelijk voor artikelen uit één magazijn of artikelen met een levertijd van één werkdag.
Stap 1 - Selecteer tijdens het afronden van uw bestelling bij betaalmethode 'Factuur' en klik op 'Bestelling verzenden'.
Stap 2 - U ontvangt per e-mail een bevestiging dat uw bestelling bij ons geregistreerd is.
Stap 3 - Zodra de artikelen het magazijn verlaten ontvangt u de factuur per e-mail als PDF/XML ("elektronische factuur").
Stap 4 - U voldoet de factuur binnen een betalingstermijn van 5 dagen en vermeldt hierbij het factuurnummer als betalingskenmerk.
Let op - Mercateo behoudt zich het recht voor om betaling op factuur niet in alle gevallen aan te bieden. Dit wordt per bestelling en op basis van een veelvoud aan factoren bepaald. In het geval dat u niet op factuur kunt betalen, ontvangt u een e-mail met het verzoek om vooruitbetaling. Bekijk de algemene voorwaarden.
Stap 1 - Selecteer tijdens het afronden van uw bestelling bij betaalmethode 'Creditcard’ en klik op 'Bestelling verzenden’.
Stap 2 - Op de volgende pagina voert u in een beveiligde omgeving uw creditcardgegevens in.
Stap 3 - U ontvangt per e-mail een bevestiging dat uw bestelling bij ons geregistreerd is.
Stap 4 - Zodra uw bestelling verzonden wordt ontvangt u een e-mail en wordt het bedrag van uw creditcard afgeschreven.
Uw creditcardgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een creditcard bij Mercateo veilig. Uw creditcardgegevens worden niet door Mercateo opgeslagen.
Stap 1 - Na het klikken op 'Bestelling verzenden’ ontvangt u per e-mail een bevestiging dat uw bestelling bij ons geregistreerd is.
Stap 2 - U ontvangt een tweede e-mail met de bankgegevens van Mercateo.
Stap 3 - U maakt het bedrag over met uw klant- en bestelnummer als betalingskenmerk.
Stap 4 - Uw bestelling wordt verzonden zodra wij uw betaling hebben ontvangen. De betalingsverwerkingstijd bedraagt hierbij twee tot vier werkdagen.
Let op - Door een vertraging van uw vooruitbetaling kunnen prijzen en levertijden veranderen. In dit geval wordt u hierover geïnformeerd.
Betaalmethode | Verrekening methode | Tijdsduur* |
---|---|---|
Factuur | Bankrekening | 5 werkdagen |
Creditcard | Creditcard rekening | 5 werkdagen |
Vooruitbetalen | Bankrekening | 5 werkdagen |
Betalen met waardebon | Bankrekening | 5 werkdagen |
Mercateo voldoet aan de geldende privacywetgeving en aan alle wettelijke voorschriften. Uw gegevens worden enkel gebruikt voor de verwerking van uw bestellingen en om onze diensten te verbeteren. Voor meer details gaat u naar ons privacy statement.
Let op - Voordat u iets retour stuurt, houd altijd rekening met onze retourvoorwaarden. Zie hiervoor het onderdeel 'Retourneren & Reclameren' op deze pagina.
U wilt het tegoed toch niet gebruiken? Verwijder dan de waardeboncode en het tegoed blijft beschikbaar voor uw volgende bestelling.
Houd ook rekening met bijzondere actievoorwaarden.
1 - Magazijn - Uw bestelling wordt bij elkaar gezocht in de betreffende magazijnen. Mercateo maakt gebruik van verschillende gespecialiseerde magazijnen om het grote aantal uiteenlopende producten te kunnen leveren. Sommige artikelen zijn bij meerdere magazijnen met verschillende voorwaarden (zoals: prijs, verzendkosten, levertijd of minimum bestelhoeveelheid) bestelbaar.
2 - Transport - Uw bestelling wordt bij de desbetreffende magazijnen door de vervoerder opgehaald. Vervoerders zijn onder andere PostNL, DHL, UPS, GLS of FedEx.
3 - Bezorging - Uw bestelling wordt tijdens kantooruren, van maandag t/m vrijdag, op het door u opgegeven afleveradres bezorgd. Afhankelijk van de artikelen en het aantal magazijnen kan dit in één levering of in meerdere leveringen gebeuren. De leverdatum per product en magazijn vindt u terug in uw 'Bestelarchief’.
Controleer direct na ontvangst van de artikelen of deze onbeschadigd en compleet geleverd zijn. Als dit niet zo is verzoeken wij u vriendelijk om zo snel mogelijk een reclamatieaanvraag in te dienen.
Let op - Sommige vervoerders vragen u ook om een afleverafspraak te maken, terwijl andere de bestelling bij een afhaalpunt afleveren en deze na een bepaalde periode naar het desbetreffende magazijn van Mercateo terugsturen.
Let op - Na het plaatsen van uw bestelling kunt u het afleveradres niet meer zelf wijzigen. Ziet u dus na het bestellen een fout in uw afleveradres? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact op met onze klantenservice!
Stap 1 - Log in op 'Mijn Mercateo’ en ga naar 'Bestelarchief’. Klik rechts van de bestelling op het pijl-icoontje en u komt automatisch op het juiste formulier. U kunt ook op de link in de bestelbevestiging van uw bestelling klikken.
Stap 2 - Selecteer uw reclamatiereden voor het betreffende artikel en klik op 'Verder’. Vul alle vereiste velden in en klik op 'Verzenden’.
Stap 3 - U ontvangt per e-mail een overzicht van uw aanvraag en binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.
Stap 2 - Selecteer uw retour- of reclamatiereden voor het betreffende artikel en klik op 'Verder’. U ziet nu direct de individuele retourvoorwaarden per artikel. Vul alle vereiste velden over de toestand van het artikel en de verpakking in en klik op 'Verzenden’. Voeg bij een defect artikel minimaal drie foto's als bijlage toe die het defect aantonen.
Stap 3 - U ontvangt per e-mail een overzicht van uw aanvraag en binnen vijf werkdagen wordt u over de status geïnformeerd. Is uw aanvraag geaccepteerd, dan ontvangt u meer informatie over het juiste retouradres, de verpakking, frankering, eventuele betaling en een retourbon.
Let op - Stuurt u meerdere artikelen retour dan verzoeken wij u deze in de aparte pakketten waarin u ze ontvangen heeft ook weer terug te sturen. Let goed erop dat u het juiste retouradres gebruikt en bewaar uw verzendbewijs!
Let op - In uitzonderlijke gevallen is het niet mogelijk een bestelling te annuleren. Dit staat dan ook al op de productdetailpagina van het betreffende artikel vermeld.
Betaalmethode | Verrekening methode | Tijdsduur* |
---|---|---|
Factuur | Bankrekening | 5 werkdagen |
Creditcard | Creditcard rekening | 5 werkdagen |
Vooruitbetalen | Bankrekening | 5 werkdagen |
Betalen met waardebon | Bankrekening | 5 werkdagen |
Let op - Niet alle artikelen kunt u retourneren. Bekijk hiervoor de retourvoorwaarden. Hoe u een artikel retourneert vindt u onder het kopje 'Bestelling retourneren of reclameren'.
Plaatst u een nieuwe bestelling om uw verkeerde artikel(en) te vervangen, houdt u er dan rekening mee dat u de nieuwe bestelling eventueel ook vooraf dient te betalen of nog een tweede factuur ontvangt. Bestellingen kunnen niet met elkaar verrekend worden. Meer informatie vindt u onder het kopje terugbetaling.
Stap 1 - Log in op 'Mijn Mercateo’ en ga naar 'Bestelarchief’. Klik rechts van de bestelling op het pijl-icoontje en u komt automatisch naar het juiste formulier. U kunt ook op de link in de bestelbevestiging van uw bestelling klikken.
Stap 2 - Selecteer uw reclamatiereden voor het betreffende artikel en klik op 'Verder’. Vul onder 'Aard van beschadiging’ een duidelijke en complete beschrijving in en uw gewenste handelwijze. Voeg ook drie tot vier foto’s toe die de beschadiging of het defect duidelijk aantonen. Klik na het invullen van alle velden op 'Verzenden’.
Stap 3 - U ontvangt per e-mail een overzicht van uw aanvraag en binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van uw verzoek.
Meer informatie over het retourneren van een artikel vanwege een defect vindt u onder het onderdeel 'Retouren & Reclameren' op deze pagina. Klik hier op het kopje 'garantie' en lees de informatie bij 'Kan ik een artikel retourneren omdat het defect is?'.
Alle relevante bedrijfsgegevens van Mercateo vindt u hier »