Procurementplatform én B2B-Marktplaats

 
Mercateo combineert de voordelen van een B2B marktplaats en een e-procurementplatform tot
een geïntegreerde oplossing voor de digitalisering van tail-spend en voor de optimalisatie van het P2P proces voor indirect spend.

De marktplaats (www.mercateo.be) maakt miljoenen artikelen - inclusief classificatiegegevens - digitaal beschikbaar onder één crediteur. Hiermee worden ongewenste tail-spend leveranciers, vrije tekst bestellingen, Maverick-Buying en onnodige proceskosten voorkomen.

Het procurementplatform biedt een neutrale omgeving voor de hosting van raamcontractcatalogi én tail-spend assortiment, speciaal per klant op maat gemaakt. Gebruikers profiteren zo van één intuïtief bestelplatform zonder catalogus-silo's. Unieke functionaliteiten zoals de catalogus-overkoepelende zoekfunctie, duplicaten-matching, guided buying en winkelwagenoptimalisatie maken een continue benchmark van prijzen, beschikbaarheid en levercondities mogelijk en resulteren zo in compliance, procesefficiëntie en kostenbesparing.

Gebruiksgemak en transparantie maken Mercateo tot hét inkoopplatform voor de zakelijke markt.

Mercateo klanten


 

Kleine bedrijven

en zelfstandigen hebben minder behoefte aan technische oplossingen en gebruiken Mercateo als standalone webshop voor het bestellen van hun dagelijkse benodigdheden.

Middelgrote bedrijven

hebben automatisch toegang tot onze gratis inkoopfunctionaliteiten. Zij kunnen hun inkoopproces moeiteloos digitaliseren zonder een duur systeem te moeten kopen.

Grote bedrijven en concerns

koppelen Mercateo eenvoudig aan hun ERP-systeem om alle data elektronisch uit te wisselen. Met de integratie van eigen raamcontracten creëren zij één gebruiksvriendelijke bestelomgeving.

 

Meer over onze oplossingen en klantervaringen leest u hier ».

Onze waarden


De naam Mercateo is afgeleid van het Latijnse woord Mercator, dat koopman betekent. En dat is Mercateo: een IT- én handelsonderneming die vraag en aanbod in de wereld van de catalogusinkoop verbindt. Onze waarden zijn sinds de oprichting van het bedrijf in 2000 niet veranderd: betrouwbaarheid, eerlijkheid, integriteit en duurzaamheid.

Wat wij doen

Wij verbinden

leveranciers met inkopers op een geïntegreerd platform dat rekening houdt met hun unieke uitdagingen.

Wij faciliteren

niet alleen interacties en hoogwaardige content, maar ook eerlijke competitie, transparantie en neutraliteit op ons platform.

Wij transformeren

de status quo door de regels van de markt te veranderen en een open procurement omgeving te creëren voor verantwoorde handel tussen bedrijven.

Wij zijn Mercateo


Meer dan 600 mensen en een dynamische bedrijfscultuur, die gebaseerd is op persoonlijke betrokkenheid, het nemen van verantwoordelijkheid, creativiteit en vakkundigheid maken Mercateo tot een succesvol high-tech bedrijf in Europa.

“Wij geloven dat mensen het belangrijkste zijn in ons bedrijf. Onze achtergronden, competenties en ervaringen zijn divers. Zo levert iedereen een individuele bijdrage aan het geheel, maar overkoepelend teamwork is net zo belangrijk.”

Bij Mercateo komen werken? Bekijk onze vacatures hier »

De directie van Mercateo België


Peter Ledermann
Bestuur Mercateo Deutschland AG

 

  • Sinds 2000 Directie en Bestuur van Mercateo AG
  • Procuratiehouder bij E.ON Energie
  • Internal Consulting bij E.ON Energie
  • Studie in Bedrijfswetenschappen
Serge Gouders
Directeur Mercateo Nederland & België

  • Sinds 2020 Directeur Mercateo Nederland & België
  • Commercieel directeur xSuite Benelux
  • Sales manager SAP, Progress Software, PNA
  • Lector Adam Mickiewicz-Universiteit Poznań, Polen
  • Studie lingustiek en tolk/vertaler

Internationaal in 14 landen


Hasselt

In België is Mercateo gevestigd in Hasselt. Hier vindt u de bedrijfs- en contactgegevens voor: België »

Bedrijfsgeschiedenis


 
2020 Serge Gouders volgt Dorina von Heland op als de nieuwe directeur voor Mercateo Nederland en België
2018 Meer dan 550 mensen maken de Mercateo-groep in Europa succesvol
2017 SAP Ariba® kiest voor Mercateo als geprefereerde partner voor Spot Buy oplossing in Europa
Mercateo Studie over proceskosten binnen de indirecte inkoop en besparingspotentieel door digitalisering
2016 Go-live van www.mercateo.ch voor Zwitserland
De Mercateo-groep telt voor het eerst meer dan 400 medewerkers
Lancering van de Mercateo Academy voor interne trainingen en opleidingen
2015 Go-live van www.mercateo.be voor België
Oprichting van vestigingen in Italië en Spanje
2014 Oprichting van een vestiging in het Verenigd Koninkrijk
2013 Oprichting van vestigingen in Tsjechië, Polen, Hongarije en Slowakije
Introductie van inkoophiërarchie- en goedkeuringsfunctionaliteiten voor kleine en middelgrote bedrijven
2012 Oprichting van vestigingen in Nederland, Oostenrijk en Frankrijk
2011 Start van internationaliseringsactiviteiten om naar 10 Europese landen te expanderen
Opening van het 3e Duitse kantoor in Leipzig
Mercateo telt voor het eerst meer dan 200 medewerkers
2009 Introductie van functionaliteiten voor de hosting van klantspecifieke raamcontractcatalogi
2008 Introductie van de door SAP ontwikkelde Open Catalogue Interface (OCI) voor grotere bedrijven
2006 Introductie van de unieke winkelwagenoptimalisatie functie Mercateo BestBasket
2004 Opening van het 2e Duitse kantoor in Köthen
2003 E.ON Energie stapt eruit
Management-Buy-Out door Sebastian Wieser en Peter Ledermann (vertegenwoordiger van E.ON)
2000 Go-live van de e-marktplaats www.mercateo.com voor Duitsland
E.ON Energie investeert in het jonge bedrijf en neemt het uiteindelijk volledig over
1999 Oprichting in München (Duitsland) door Sebastian Wieser en twee verdere voormalige McKinsey consultants