Home » Mercateo – Belangrijke informatie COVID-19

Belangrijke informatie m.b.t. de uitbraak van het nieuwe coronavirus

Beste klant,

De uitbraak van het nieuwe coronavirus heeft wereldwijd een duidelijke impact op de gehele supply chain. Desondanks willen wij in deze onzekere tijd voor u een betrouwbare partner blijven voor de inkoop. Hieronder vindt u daarom belangrijke informatie over voorraadniveaus, afleveringen en de bereikbaarheid van onze klantenservice.

Voorraadniveaus en levertijden
We blijven in contact met onze leveranciers en werken de voorraadniveaus en levertijden op de marktplaats van Mercateo voortdurend bij. Let daarom bij het bestellen van uw artikelen op de actuele voorraadstatus. Producten of productgroepen die niet meer beschikbaar zijn, worden momenteel niet getoond in de zoekresultaten.

Het kan voorkomen dat uw bestelling geannuleerd wordt door Mercateo. Dit gebeurt bijv. wanneer wij meerdere bestellingen tegelijkertijd ontvangen voor hetzelfde product en deze niet meer op voorraad is. In dat geval neemt de klantenservice contact met u op.

Afleveradres en goederenontvangst
Om een vlotte levering te garanderen, voorziet u ons van een juist afleveradres en zorgt u ervoor dat de goederen op dit adres aangenomen kunnen worden. Indien een afleverpoging mislukt, bent u zelf verantwoordelijk voor de extra verzendkosten die hieraan verbonden zijn.

Klantenservice en bereikbaarheid
Onze klantenservice ontvangt via service@mercateo.be momenteel meer aanvragen dan gewoonlijk. Dit kan leiden tot langere wacht- en doorlooptijden. Wij vragen uw begrip en geduld hiervoor. Uw aanvraag wordt zo spoedig mogelijk behandeld.

Wij danken u voor uw begrip. Zorg goed voor elkaar en blijf gezond.

Uw Mercateo Serviceteam

PS: In Mijn Mercateo kunt u bij de tab ‘Gebruikers/Hiërarchie’ een inkoophiërarchie aanmaken en per gebruiker een (automatisch) goedkeuringsproces voor budget- en goedkeuringsvoorwaarden instellen.

FAQs

Ontvangt Mercateo nog bezoekers op locatie?
Om verdere verspreiding van het nieuwe coronavirus (COVID-19) te voorkomen, hebben we onze afspraken tot een minimum bewerkt. Dit omvat interne- en externe afspraken, evenals zakenreizen. De meeste afspraken kunnen ook virtueel of telefonisch worden gehouden, zodat een bezoek ter plaatse niet nodig is.
Kan ik besmet raken met het nieuwe coronavirus door het aanraken van een pakket of product dat ik via Mercateo besteld heb?
Het risico op besmetting door het aanraken van producten of oppervlakten, zoals brieven of pakketjes, is klein. De World Health Organisation (WHO) heeft hierover het volgende statement gepubliceerd:

“Studies laten zien dat het nieuwe coronavirus buiten het lichaam enkele uren tot enkele dagen kan overleven. Dit is o.a. afhankelijk van het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid. Was daarom altijd goed uw handen met water en zeep en desinfecteer bij twijfel de gehele oppervlakte om uzelf en anderen te beschermen. Vermijd het aanraken van uw gezicht.”

Voor meer informatie, zie https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

Wat is het beleid m.b.t. Mercateo-collega's die in een corona-risicogebied geweest zijn?
De collega blijft twee weken na terugkeer van zijn of haar vakantie werkzaam op het thuiskantoor. Dit is een preventieve maatregel om een mogelijke overdracht van het virus te voorkomen.
Ik ben niet aanwezig op kantoor, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn bestelling alsnog ontvang?
U kunt uw bezorgadres zelf aanpassen naar uw huidige locatie. U kunt dit direct doen in de preview van uw bestelling of door een nieuw adres aan te maken in het tabblad ‘Adressen’ in Mijn Mercateo.

Als u niet bevoegd bent om het afleveradres te wijzigen, neem dan contact op met uw administrator. Mocht u momenteel geen leveringen kunnen ontvangen, neem dan contact op met Mercateo via service@mercateo.be.

Als u via OCI met Mercateo bent verbonden, wijzig dan het afleveradres in uw ERP-systeem. Zorg ervoor dat het volledige nieuwe afleveradres in de bestelling wordt opgeslagen.

Blijft Mercateo operationeel ondanks de coronacrisis?
Om voor u bereikbaar te blijven, ligt in deze moeilijke periode onze eerste en voornaamste zorg bij de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers. Zij werken zo veel mogelijk vanuit hun thuiskantoor om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan.
Waarom kan ik bepaalde producten niet meer op de marktplaats vinden?
Wij blijven voortdurend met onze leveranciers in contact om u maximale transparantie te kunnen bieden over levertijden, bottlenecks en tekorten. Producten of productgroepen die niet meer beschikbaar zijn, worden momenteel niet getoond in de zoekresultaten.
Waar kan ik terecht als ik een probleem heb?
Onze klantenservice ontvangt op het moment meer aanvragen dan gewoonlijk. Dit kan leiden tot langere wacht- en doorlooptijden. Wij vragen uw begrip en geduld hiervoor. Heeft u een algemene vraag over zoeken, bestellen, levering, retourneren of reclameren? Op onze online klantenservice pagina vindt u meer informatie.